سوغات ارومیه چه است؟

وبلاگ فارسی هزار داستان

سوغات ارومیه چه است؟

ارومیه یکی از کلانشهرهای ایران ، پایتخت استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه در شمال غرب ایران است که در منطقه آذربایجان واقع شده است.

مترو در قلمرو شمال غربی ایران واقع شده است, با توجه به حضور یک دریاچه در شهرستان. در چند سال گذشته ، تمرکز بر وضعیت نامناسب دریاچه بوده است که یک بار همه ایرانیان را نگران کرده است.

اما این شهر زیبا دارای سابقه پربار است که بد نیست اگر ما کمی تاریخ بازیگران چشمگیر ارومیه را ذکر کنیم.

نمای هوایی ارومیه


این دانشکده به عنوان یک شهر دارای اولین بیمارستان جدید در راه, اولین مرکز آموزش پزشکی اولین مدرسه جدید در راه شبکه تلویزیونی محلی اولین نشریه محلی در ایران است. آن را به عنوان پایتخت ایران و دومین شهر بزرگ در تمام ایران با ترافیک بالا شناخته شده است.

ارومیه کجاست

مردم ارومیه هنگام بازدید از احمد شاه

ارومیه نام مستعار بسیاری دارد ، از جمله دارالشفت ، پاریس ، ایران ، شهر آب ، شهر ادیان، ادیان و گروه های قومی. در طول دوره پهلوی نام ارومیه برای مدتی به رضایی تغییر یافت.

سوغات ارومیه

عمارت ارومیه ترگنباد ، محل دفن احتمالی جلال الدین خوارزمشاه

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که شهر ارومیه در هزاره دوم قبل از میلاد تاسیس شد. کلمه اور در زبان آشوری به معنی یک شهرستان, و سکته قلبی به معنی آب, در حقیقت, ارومیه در زبان آشوری به معنای یک شهرستان آب.

دریاچه ارومیه قبل از خشکسالی



پس از آشنایی با تاریخ و منشاء نام شهر ارومیه ، ما در مورد سوغاتی های خوشمزه شهر بحث خواهیم کرد. ارومیه شهری با اقلیم دلپذیر است و در تابستان یکی از بهترین مکانهای گردشگری است.

سوغاتی های ارومیه خوراکی بیشتری دارند و اگر به این شهر بروید با ارومیه خوشمزه یا ژاکت های سنتی بازگشت غیرممکن است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سوغاتی و صنایع دستی ارومیه با ما بمانید:
محصولات

نقل قول ارومیه



نقل قول ها سوغاتی محبوب ترین و محبوب ارومیه. به نقل از گذشته جایگاه ویژه ای را در میان ما ، ایرانیان اشغال کرد و در بسیاری از موارد به جای شکر در کنار چای مورد استفاده قرار گرفت. امروزه بسیاری از نقل قول هایی که در شهرها دیده می شوند با استفاده از یک دستگاه ساخته می شوند ، در گذشته نقل قول ها به روش سنتی بسیار دشوار بود.

سوغات ارومیه

برای تهیه نقل قول ها به روش سنتی ، ابتدا شکر را تا زمانی که ذوب می شود گرم می کنند و سپس مغز میوه های خشک را به آن اضافه می کنند و در نهایت اسانس و عطر و طعم را اضافه می کنند. طعم های رایج در ارومیه برای مزه کردن نقل قول ها عبارتند از ترش، دارچین، زعفران ، وانیل و اسانس میوه های مختلف.

نقل قول ها نیز با اندازه طبقه بندی شده و در اندازه های کوچک ، متوسط و بزرگ به فروش می رسد. می توان گفت که این یکی از خوشمزه ترین سوغاتی های ارومیه است.

وجود دارد چند factological هیات علمی در دانشکده واقع از جمله نقل قول پذیری به نقل از و به نقل از زعفران گل محمدی و با توجه به محبوبیت از سه طعم توضیح مختصری داده شده است در مورد هر یک از theععمها در ادامه شرح داده.
نقل قول بیدمشک

سوغات ارومیه

گربه یکی از گیاهان محلی ارومیه است. برای تهیه نقل قول ، بادام را برای مدتی در روغن نباتی ریز ریز کنید و سپس یک لایه سفید شکر و آب را مخلوط کنید. پس از رفتن را از طریق این مراحل, این پیشنهاد تقریبا آماده ارائه می شود, اما در نهایت فن نهایی قرار داده است به کار. برای بهبود طعم نقل قول ها ، در پایان به نقل از یک گربه عرق اضافه کنید. طعم یک تکه بادام با عرق گربه بسیار گران است و باید توجه داشت که بسیاری از نقل قول ها با اسانس گربه طعم دار بودند. نقل قول بیدمشک نقل قول ابریشم معروف هستند چرا که آنها مانند ابریشم نگاه.

فرآیند تهیه نقل قول زعفران شبیه به فرآیند تهیه نقل قول زعفران است ، به جز اینکه در تهیه این نقل قول ، گردو برای مغز استفاده می شود و برای تکرار نقل قول از اسانس زعفران استفاده می شود.
نقل قول از گلهای محمدی

سوغات ارومیه

گل رز دارای عطر دلپذیر است و ما ایرانیان هنگام تهیه خمیر ، ماست و بسیاری از خوراکی های دیگر از آن به عنوان نعناع و طعم دهنده استفاده می کنیم. نحوه نقل قول گلهای محمدی شبیه به نقل قولهای بیدمشک است ، به جز اینکه گلهای خشک در مرحله مزه محمدی استفاده میشوند و به نظر بسیار زیبا و وسوسه انگیز میرسد.
حلوا هویج ارومیه

حلوا هویج ارومیه


حلوا هویج یکی از محبوب ترین سوغاتی های ارومیه است. حلوا هویج از گردو ، آب انگور و هویج ساخته شده است. ساکنان ارومیه از حلوا هویج به عنوان یک شب یلدا خوراکی خاص استفاده می کنند و تهیه این خوراکی در شب یلدا در سایر شهرهای استان آذربایجان غربی رایج است. اگر به ارومیه می روید حتما حلوا هویج را امتحان کنید.
حلوا گردو

حلوا گردو

حلوا گردو یکی از خوشمزه ترین غذاها در ارومیه است. حلوا گردو به دلیل گردو و شربت انگور طبیعی بسیار گرم است ، بنابراین اغلب در شب های سرد استفاده می شود. برای ساخت پودینگ, گردو, و غیره. در یک قابلمه, مس آب انگور, و غیره. قند و شکر, گرم هستند و آنها بعد از این مواد به جوش گیاهی یک چوب به طوری که در آن وجود دارد و به صورت دو یا سه ساعت در یک زمان خاص تنظیم سفتی و در نهایت مغز گردو و پسته به آن اضافه شده آنها. شهرت و محبوبیت حلوا به حدی است که علاوه بر این واقعیت است که این حلوا قدردانی در دانشکده آن را تولید و از آن به سایر نقاط ایران به عنوان سوغات شهر ارومیه در مرکز توجه بسیاری از مردم است.
عرقیات ارومیه


استان آذربایجان غربی یکی از استانهای با بهترین شرایط آب و هوا در ایران با توجه به آب و هوای مطلوب این منطقه بسیاری از گیاهان دارویی و کوه ها در حال رشد در این منطقه است. این از بسیاری از گیاهان دارویی و بز کوهی تهیه شده است که برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است. معروف ترین تقطیر ارومیه می تواند عرق گربه و آب لیمو نامیده شود. سایر خواص مفید این منطقه می تواند برای عرق سازی استفاده شود: - - - - - - - - - - -، بومادران., برگ بید, و غیره. برگ گردو، بابونه و غیره, پونه کوهی, و غیره.، ترخون، پیچک ، جنس زنبق و سوسن syzimbria، و غیره fumaria parviflora، و غیره برای شما, شما, شنبلیله, گل گاوزبان, و غیره. Polyum teucria، و غیره کیالاک و ... Ferula، و غیره، کاسنی و غیره، کرفس و غیره خوش طعم, و غیره.، کاهو، کلم، چغندر، هندوانه ، کوه و غیره، یونجه و هفت گیاهان مشخص شده اند.


عرق بیدمشک و لیموناد یکی از محبوب ترین و فراوان ترین عرقیات ارومیه است که به نظر می رسد کوتاه به خواص این عرق ها نگاه کنید:
عرق


بوستی گیاهی است که به وفور در آذربایجان غربی یافت می شود و در بسیاری از مناطق استفاده می شود. عرق گربه به عطر و طعم غذا ، شربت استفاده می شود. از جمله خواص دارویی عرق چاق و چله می توان به نام درمان سرگیجه ، کم خونی و تقویت قلب.
آب لیمو.


آب لیمو داروی مورد علاقه ابو علی سینا بود که برای تقویت قلب و گسترش روح تجویز شد. استفاده از آب لیمو به عنوان یک داروی ضد افسردگی در قرن هفدهم گسترش یافته است. آزمایش های حیوانی جدید نشان می دهد که این گیاه به عنوان ضد درد ، بر روی سیستم عصبی مرکزی عمل می کند و به همین دلیل اثر آرام بخش موثر است. آب لیمو نیز برای درمان ضایعات ویروسی مانند تبخال استفاده می شود.
شیرینی های سنتی ارومیه

پخت از ارومیه, دوستیابی به بسیاری از و از گذشته در ارومیه, مردم شیرینی آماده, اما امروز آن را به عنوان یک کارگاه آماده. در میان شیرینی های سنتی ارومیه ، لوساناک ، کوره C، سوجوک ، حلوا تره ، حلوا برای دوش و حلوا نیسا است.
لوسانک

سوغات ارومیه

لوسانک یا بختک در زبان محلی ارومیه ، شیرینی هایی که از آب انگور ، نشاسته، گل رز و آب تهیه می شوند و در ظاهر به مسقط مشابه هستند. برای تزئین لوزانک از مغز پسته و مهره استفاده می شود.
نانوایی فر C

هنگام تهیه این شیرین ، ماست و آرد استفاده می شود. پس از مخلوط کردن ماست و آرد ، شکر به خمیر اضافه می شود و پس از خمیر بر روی آن تشکیل می شود ، تخم مرغ و حتی در فر ، این خمیر انتخاب خوبی به عنوان سوغات است.
سوغات

سوغات ارومیه

سودژوک یکی از خوشمزه ترین محصولات شیرینی سازی ارومیه است. برای تهیه سوجوک ، آب انگور ، نشاسته و آب گلاب استفاده می شود. پس از مخلوط کردن این مواد ، یک خمیر به دست می آید که با گردو پر می شود ، سپس به یک روبان گرد تشکیل می شود ، به قطعات کوچک برش داده می شود و با پودر نارگیل تزئین می شود.
نان سنتی

سوغات ارومیه

این یکی از خوشمزه ترین خوراک ها و سوغاتی های ارومیه ، نان سنتی شهر است. در میان نان های سنتی ارومیه می توان به تنور چری ، یخچال ، آرد ، جازلا چری و تاواچیر اشاره کرد.

فر نان سنتی است که در بسیاری از روستاهای آذربایجان تهیه شده است. در میان مواد مورد استفاده در این نان ، آرد گندم ، نمک و آب است.

سوغات ارومیه


در یخچال نان ساخته شده از مخلوطی از آرد گندم و شیر وجود دارد ، و روی در زرده تخم مرغ خیس شده است.

نان آرد از مخلوطی از آرد ، شیر و خمیر نان ساخته شده است. پس از مخلوط کردن مواد تشکیل دهنده و تقسیم خمیر به قطعات کوچک ، آن را با زرده تخم مرغ پوشش دهید و سپس در روغن سرخ کنید.

تره فرنگی نان است که از مخلوطی از آرد و مقدار کمی از پیاز و آفتاب سوختگی ساخته شده است. اما نان تاواچر ، این نان خوشمزه از ترکیبی از آرد گندم ، آب و گردو ساخته شده است.

صنایع دستی



علاوه بر ظرافتهای خوشمزه ارومیه, شما باید در مورد صنایع دستی فوق العاده از این شهرستان را فراموش نکنید. صنایع دستی ارومیه کوچک نیستند ، از جمله گلیم ، موزاییک ، سرامیک ، ججیم ، گلدوزی ، ابزارهای چوبی ، رنگرزی و حکاکی و تزیینات سنتی.
فرش
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.