بی خوابی یا کم خوابیدن ؛ شایع ترین مشکلات در حال حاضر است

خواب یکی از مهم ترین نیازهای بدن کمبود آن می تواند علاوه بر سلامت کلی شما تاثیر می گذارد و باعث بیماری های مختلف و می تواند باعث مشکلات در تمام فعالیت های است که شما باید انجام دهید.

خواب آلودگی یا بی خوابی از شایع ترین مشکلات در حال حاضر در نظر گرفته شود و بسیاری از افرادی که درگیر این در واقع یک خواب سالم از خود بیماری است نه یک نتیجه اما یک جزء از علائم این بیماری می تواند در نظر گرفته شود در واقع بی خوابی شایع اختلال خواب است که باعث می شود شما به خواب رفتن ، کار طاقت فرسا و گاهی اوقات غیر ممکن است به چرخش. علاوه بر این ، با توسعه این بیماری ، فرد ممکن است زود بیدار شود و دیگر قادر به خواب رفتن نخواهد بود. یک فرد حتی ممکن است احساس خستگی پس از بیدار شدن از خواب. بی خوابی ، علاوه بر کاهش انرژی بدن ، بر خلق ، سلامت بدن ، بهره.و کیفیت زندگی تاثیر می گذارد.

با بی خوابی ، مهم نیست که چقدر خسته هستید ، چه اقداماتی انجام داده اید یا چقدر روز قبل خوابیدید! به هر حال ، بیداری. در واقع ، تعریف کلی بی خوابی ناتوانی در خواب به طور منظم ، که در حال تبدیل شدن به امری عادی در قالب عادات است.
* انواع بی خوابی یا بی خوابی

بی خوابی شامل طیف گسترده ای از اختلالات خواب است که معمولا دارای سه نوع است:
بی خوابی حاد یا کوتاه مدت

بی خوابی کوتاه مدت نام دیگری برای این نوع بی خوابی است و علائم آن برای چند هفته به علت اختلالات طبیعی شما مانند بیماری ، مسافرت ، غم و اندوه یا استرس ادامه دارد. با بی خوابی حاد, معمولا هیچ مشکلی وجود دارد اگر شما به زمان خواب و خواب خود را به راحتی استفاده می شود.
بی خوابی مزمن یا طولانی مدت

این نوع خطرناک تر از بیماری است که می تواند باعث مشکلات جدی تر و عوارض است. این نوع بی خوابی برای ماه ها و حتی سال ها طول می کشد. در واقع ، این نوع بی خوابی زمانی اتفاق می افتد که برای مدت طولانی ، به عنوان مثال ، سه ماه یا بیشتر ، شما می توانید نظم را نشان می دهد و به خواب رفتن کیفی.

با توجه به مرکز ملی بهداشت ، بسیاری از افراد مبتلا به بی خوابی مزمن دیگر مشکلات اساسی و بیماری است.
بی خوابی موقت

هنگامی که علائم آخرین تا سه شب.
* علائم بی خوابی یا بی خوابی

همانطور که با بیماری های دیگر بدیهی است که علائم است که بسته به نوع اختلال خواب وجود دارد:

مشکل به خواب رفتن یا ادامه خواب
احساس بی حالی و خستگی پس از خواب یک شب
خواب آلودگی و خستگی در طول روز
نارنجی ، افسردگی و اضطراب
توجه کافی به وظایف و توانایی ضعیف به یاد داشته باشید حوادث
افزایش خطاهای فردی و حوادث
مراقبت از خواب ثابت
خروپف یا استراحت کوتاه در تنفس در طول خواب
نیاز به حرکت پاها در حالت استراحت یا ناراحتی در پاها در شب

بی خوابی
* علت بی خوابی یا بی خوابی

علت بی خوابی می تواند متنوع باشد ، اما به طور کلی شایع ترین علت بی خوابی است:
استرس ، اضطراب و افسردگی

اضطراب ، استرس و انواع مشکلات روحی و روانی یکی از بارز ترین علل بی خوابی است. اضطراب می تواند نگه داشتن ذهن خود را فعال در شب و آن را دشوار است به خواب. حوادث ترسناک در زندگی یا اضطراب شدید ، مانند مرگ یا بیماری یک دوست ، طلاق یا از دست دادن کار ، می تواند منجر به بی خوابی شود.

علاوه بر افسردگی و تروما یکی از خطرناک ترین علل این مشکل این است که بسیاری از افراد افسرده به سختی از خواب و یا به طور کامل بیدار در شب. اگر علت خواب آلودگی افسردگی باشد ، احتمالا نشانه دیگری از چنین افزایش وزن نامطلوب کمبود تحریک است. ایده خودکشی به نظر می رسد که در این مورد تنها راه حل ممکن برای مشورت با یک روانپزشک است.

در حال حاضر شاید ترس ناشی از رعد و برق کرونا ویروس, اهمیت خواب خوب تیره و ابر آلود و اطلاعات انتقاد که بی سابقه است در زندگی همه ما و از نظر میزان اضطراب بسیاری از مردم تاثیر مستقیم در خواب روند منجر به بد خوابی و جداسازی قطعات از سفارش و بسیاری از مردم تا به حال خواب.

افزایش اضطراب همراه با نگرانی در مورد سلامت خود و خانواده همراه با مشکلات اقتصادی و از دست دادن شغل ممکن است عوامل اصلی است که تحت تاثیر اختلالات خواب در طول بیماری همه گیر.
سندرم پاهای بی قرار

هر حرکتی در هنگام خواب ، مانند حرکات مرتبط با سندرم پاهای بی قرار ، می تواند بر کیفیت خواب شما تاثیر بگذارد. این وضعیت با احساساتی مانند تحریک ، گزش و ضعف همراه است که معمولا قبل از خواب افزایش می یابد.
انواع داروها

بسیاری از داروهای تجویزی می تواند کیفیت خواب را کاهش دهد. به عنوان مثال ، داروهای ضد افسردگی ، افسردگی ، آسم یا فشار خون بالا ، و همچنین... علاوه بر این ، محصولات کاهش وزن ضد آلرژی هستند ، و محصولات شامل کافئین بالا کافئین ، از جمله arachaids ، که قادر به مختل خواب.

غذا

برخی از ویژگی های تغذیه ای نیز باعث بی خوابی.

خوردن کافئین

کافئین یک ماده تحریک کننده موجود در چای ، قهوه و نوشابه است. اکثر مردم قدرت آگاهی را درک می کنند. کافئین خوب در حد اعتدال است ، اما مصرف بیش از حد می تواند باعث بی خوابی. کافئین در بدن خود را برای هشت ساعت باقی می ماند ، بنابراین اگر شما مشکلات با بی خوابی ، نگه داشتن چشم در مصرف آن است.

نیکوتین.

نیکوتین نیز یک محرک است ، اما باعث بی خوابی می شود. سیگار کشیدن و قلیان می تواند به طور جدی به خواب شما آسیب برساند. اگر شما مشکلات با بی خوابی ، ترک سیگار و سیگار کشیدن به سرعت در نظر بگیرید.

مواد غذایی سنگین

خوردن غذاهای چرب و خوردن مقدار زیادی مواد غذایی می تواند خواب شما را مختل کند. هنگامی که شما خوردن شام بیش از حد ، بدن شما نیاز به تحرک بالا برای جذب آن ، و آن را دشوار است برای شما به استراحت. مواد غذایی تند نیز می تواند باعث سوزش قلب و حتی سکته مغزی در طول خواب.

اواخر شام

یکی از شایع ترین علل بی خوابی شام دیر است. کسانی که دیر غذا خوردن بیشتر احتمال دارد به از بی خوابی از دیگران رنج می برند.
سفر و یا کار برنامه

ریتم فرود خود را قطره هنگامی که شما به یک سفر خاص و یا برنامه کار و شما نمی توانید در زمان خواب. همچنین می تواند بی خوابی شود.
عادت

اگر شما بدن خود را به خواب دیر و یا حتی بی خوابی استفاده می شود ، آن را به یک بیماری بی خوابی تبدیل شود. خواب دیر یا زود در اواخر شب منجر به بیماری های مختلف و اختلالات خواب و در نهایت به بی خوابی می شود.
امواج بی سیم

به گفته محققان جهان ، اینترنت بی سیم سلامت شما را تهدید می کند و کیفیت خواب را مختل می کند. در این مطالعه ، استفاده از ارتباطات تلفن همراه و اینترنت قبل از رفتن به رختخواب یا روی تخت به عنوان علت بی خوابی در نظر گرفته شد.
بیماری

بیماری ها و برخی از شرایط پزشکی مانند درد مزمن و سرطان بیماری های قلبی و عروقی, دیابت, ریفلاکس یا سوزش سر دل, درد شکم, درد عضلانی ، ، پرکاری تیروئید ، سردرد... از جمله بیماری هایی مانند بی خوابی عادی.
پیری

هرچه سن یک فرد بزرگتر باشد ، اغلب بی خوابی رخ می دهد. همانطور که شما مسن تر, شما ممکن است این مشکلات:

تغییر خواب
تغییر فعالیت های روزانه
تغییرات بهداشتی
مواد مخدر بیشتر

* مشکلات و عوارض جانبی بی خوابی

هر چه علت بی خوابی آن فرد روانی و جسمی تاثیر می گذارد. افراد مبتلا به بی خوابی در مقایسه با افرادی که با خواب مشکل دارند ، کیفیت خاصی از زندگی ، مشکلات کمتر و عوارض جانبی بی خوابی ، شامل موارد زیر است:

دستاوردهای کم در کار و آموزش
زمان واکنش آهسته در هنگام رانندگی و یا در هنگام مواجهه با حوادث خطرناک
اختلالات روانی و روانی مانند افسردگی ، اختلالات اضطرابی
افزایش خطر و طول عمر از بیماری های بلند مدت مانند فشار خون و بیماری های قلبی

* پیشگیری و درمان بی خوابی

تغییر عادات خواب و از بین بردن بیماری ها و مشکلاتی که منجر به بی خوابی در نهایت منجر به خواب راحت برای بسیاری از مردم خواهد شد.

رفتن به رختخواب در یک زمان خاص و از خواب بیدار در یک زمان خاص در صبح و حفظ این ثابت رژیم حتی در طول تعطیلات این هفته.
فعال ماندن-فعالیت های روزانه به طور منظم کمک به بهبود کیفیت خواب شبانه.
دقت نظارت بر داروهایی که شما را ، برخی از داروها ممکن است موثر در بروز بی خوابی.
توقف و یا محدود کردن خواب شب خود را.
مصرف کافئین و الکل را محدود یا متوقف کنید و محصولات نیکوتین را مصرف نکنید.
اجتناب از خوردن غذاها و نوشیدنی ها در مقادیر زیاد قبل از رفتن به رختخواب.
فراهم می کند که یک محیط خواب آرام و راحت در اتاق خواب و این اتاق را برای کار و فعالیت های مربوط به خواب استفاده نمی کند.
پیروی از یک الگوی ثابت به صرف چند دقیقه قبل از رفتن به رختخواب حمام گرم خواندن کتاب یا گوش دادن به موسیقی آرام-این است که بسیار مفید است.

کی باید دکتر رو ببینم؟

اگر بی خوابی منجر به عملکرد ضعیف یک فرد در طول روز شود ، با پزشک برای شناسایی پاتوژن و درمان آن مشورت کنید. اگر یک پزشک تشخیص دهد که فرد از اختلال خواب رنج می برد ، او را به یک مرکز اختلال خواب مراجعه می کند تا آزمایشات فزاینده تخصصی انجام دهد.
* داروهای تجویزی برای بی خوابی

قرص های خواب آور به شما کمک کند خواب بهتر و یا از خواب بیدار. این داروها نباید بیش از چند هفته مصرف شوند ، اما آنها متعلق به گروهی از داروهایی هستند که می توانند در دراز مدت مصرف شوند.

این داروها عبارتند از:

ازوپیکلون
راملتون
زولپیدم
زالپلون

این داروها همچنین دارای عوارض جانبی مانند خواب آلودگی روزانه هستند ، از سوی دیگر ، فرد برای مصرف این داروها استفاده می شود. بنابراین ، فراموش نکنید که قبل از مصرف این داروها با پزشک خود مشورت کنید.

به یاد داشته باشید که نیاز به خواب ممکن است بسته به فرد متفاوت باشد ، اما دسته اصلی این است:

16 ساعت برای نوزادان
9 ساعت برای نوجوانان
7-8 ساعت برای بزرگسالان

با این حال ، برخی از بزرگسالان نیز احساس آرامش پس از 5 ساعت خواب و برخی نیاز به 10 ساعت خواب.
16 روش برای کمک به خواب راحت شبانه 

1. ساعت خواب خود را مشخص کنید

حتماً باید در 24 ساعت زمانی را برای خواب در نظر گرفت. ما از مردم می‌خواهیم که خود را عادت بدهند سر زمان‌های مقرری بخوابند و از خواب بیدار شوند. چاره کار این است که خوب بخوابید و در طول روز احساس خستگی نکنید.

برای این منظور هر شب در ساعت مقرری به رختخواب بروید و هر روز صبح در ساعت مقرری از خواب بلند شوید. با این عادت منظم می‌توانید چرخه شبانه‌روزی یا اصطلاحاً ساعت زیستی بدن خود را تنظیم کنید. که در نتیجه عملکرداعضای داخلی بدن شما تنظیم می‌شود.

مثلاً هر شب از ساعت یک بامداد تا شش صبح بخوابید. اگر در این مدت زمان خوب خوابیدید، هر هفته 15 دقیقه زمان خواب خود را بیشتر کنید تا زمانی که نیمه شب بیدار شوید. تا این مشکل را از بین نبرده‌اید 15 دقیقه بعدی را اضافه نکنید. در نهایت وقتی به اندازه لازم می‌خوابید زمان بیدار شدن خود را متوجه خواهید شد. پس سر حال از خواب بلند می‌شوید و روز را با انرژی و شادابی شروع می‌کنید.

هنرفردی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.